Seppo Huhta: "Ylen valhemaailmahöttö äärimmäisen vastenmielistä"

Ylen aamutv:n yleisilme tyhjännauramista ja terrori-iskujen hihittämistä olemattomaksi

Kotimaa pe 21.04.2017 15:58

Espoon kaupunginvaltuutettu (ps.) ja MTV3:n uutisankkurina taannoin tunnetuksi tullut Seppo Huhta arvioi Facebook-seinällään Ylen uutisointia eiliseen Pariisissa tapahtuneeseen poliisisurmaan ja Ranskan presidentinvaaleihin liittyen.

"Ylen uutisten mielestä Pariisissa ei tapahtunut terrori-iskua, vaan asemies hyökkäsi ja tappoi."

Huhtaa ihmetyttää, miksi Yle kuitenkin paljastaa saman "asemiehen" yrittäneen surmata poliiseja jo aiemminkin, mutta ei pidä häntä silti terroristina. Hän kiinnittää huomiota siihen, että tällä kertaa Yle ei kuitenkaan kiistä teon liittyvän millään tavalla islamiin.

"Siis "asemies" ei ollut terroristi, vaikka oli moneen kertaan jopa Ylen mukaan yrittänyt tappaa poliiseja jo vuodesta 2001. Enää sentään ei kehdattu laulaa samaa vanhaa laulua eli että "millään ei ole mitään tekemistä minkään kanssa, eikä varsinkaan islamin"."

Pariisin eilisen terrori-iskuksi todetun tosiasian helpottamiseksi Huhta pitää Ylen samassa uutislähetyksessä kerrottua "vastauutista, jossa kerrottiin Suomen tehneen huikeat 4 % virheellisiä" turvapaikkapäätöksiä.

"96 % on ollut jopa Ylen mukaan oikeita, mitä ei tietenkään sanottu. Eli siis ikään kuin nämä Suomessa tapahtuneet "virheet" kuittaisivat yli tuhansia terrorismin uhreja kuluneella vuosituhannella", hän kuittaa.

Huhdan mukaan Yle ja Pariisin kirjeenvaihtajat vähättelevät Marine Le Penin puheenvuoroja ja välittävät toistuvasti "pelkoa" Ranskan presidentinvaalien ehdokkaan Le Penin pääsystä vaalien toiselle kierrokselle pitäen sitä paljon suurempana uhkana Ranskalle kuin terrorismia.

"Ylen Pariisin toimittaja raportoi eilisiltaisesta Ranskan presidentin vaalikeskustelusta, että Le Pen -puhuessaan terrorismista pääsi omalle "mukavuusalueelleen". Jokainen tietää, että Le Pen nimenomaan pyrkii ja pyrkisi tekemään presidenttinä kaiken mahdollisen terrorismin kitkemiseksi."

Voiko enää asiaa esittää luotaan työntävämmin? Äärimmäisen vastenmielistä, toteaa Seppo Huhta. Mihin ja keihin Yle kuvittelee tällä hötöllä vaikuttavansa? No, tietysti viher-vassarit siitä saavat lohtua - pontta valhemaailmaansa ja kuvitelmiinsa "rikastuttavasta" monikulttuurisuudesta, hän jatkaa.

Huhdan mielestä koko aamu-Tv oli taas "älytöntä tehostettua tyhjännauramista", jossa yritettiin antaa kuva, että "emme anna pelolle valtaa".

"Valtakunnanviisastelija Rosa Meriläinen ja niin kutsuttu toimittaja Ville Blåfield, joiden hangonkeksinaamat ja hevosnaurut, samoin kuin juontajat koittivat pitää naurua yllä itsessään ja kannustivat siihen haastateltavia. Tunnelma oli kuin Rooman keisarinpalatsissa ennen hunnien viimeistä iskua."

Vakava asia - siis muutaman tunnin takainen terrori-isku yritettiin hihittää olemattomaksi, Huhta kiteyttää Ylen aamulähetyksen ja toivottaa lopuksi Marine Le Penille jättimenestystä Ranskan presidentinvaaleihin.

Seppo Huhta on aiemminkin arvostellut ansiokkaasti Ylen uutis- ja ajankohtaistoimintaa väittäen sen valjastetun monikulttuurisuuden, yleisen unelmahötön, vihreiden ja vasemmistoliittolaisten mielipiteiden ja ajatusten vaikuttamiskanavaksi.

Tytti Salenius pe 21.04. 15:58

Kommentit: 7

MSK pe 21.04.2017 18:25 3

Olen täysin samaa mieltä. YLEn suoltama poliittinen propaganda on äärimmäisen vastenmielistä.

Hyvin harvoin uskallan enää mitään YLEn propagandaohjelmia, kuten uutislähetyksiä ja A-studiota katsoa. Jokin aika sitten heikkona hetkenä käänsin kanavan ykköselle parinakin päivänä. Toisella kertaa ei mennyt montaakaan sekuntia, kun jo Le Penistä tokaistiin, että "hiuksia pystyyn nostattava" henkilö. Samaa voin sanoa kyseisestä toimittajasta. Toisella kertaa oli taas tuttu viharyöppy Trumpia vastaan. Mahtaako tuota Amerikka kohtaan suunnattua vihaviestitystä tulla joka päivä? Ne harvat kerrat, kun olen uutisia katsonut, niin aina siellä on Trumpia haukuttu. Tällä kertaa puhuttiin viharikosten kasvusta Trumpin takia.

Seuraan säännöllisesti amerikkalaisia uutisia. Mitään akuuttia pääotsikoihin päässyttä tutkimusta siellä ei ole siitä aihepiiristä ollut esillä viime päivinä. Eihän siinä uutisessä sinänsä ollut mitään faktaakaan. Pienen moskeijan imaami siinä kehräsi tyytyväisenä kun pääsi esiintymään uutisiin. Hän kertoi, että joitakin uhkauksia on tullut ja että poliisit ovat olleet oikein ystävällisiä. Trumpin liittäminen juutalaisvihaan taas on erityisen kaukaa haettua. Näkyvimmin esillä oleva Trumpin lapsista ja tämän puoliso kun ovat juutalaisia.

Paavali pe 21.04.2017 20:53 2

Ei voi olla muuta kuin samaa mieltä. Ehkä kaiken vastenmielisintä tässä Ylen toiminnassa on, että kansalaiset joutuvat veroistaan maksamaan tällaisesta punavihreästä propagandakoneistosta, joka ajaa sellaisia tavoitteita, joita ylivoimainen osa kansasta vastustaa. Monikulttuurisuutta, islamilaisten siirtolaisten tänne päästämistä ja EU-liittovaltiota jne.

Tällaisen verovaroin rahoitettavan median pitäisi pysyä tiukasti pysyä vain journalismin periaatteissa. Kertoa uutinen ilman lisäämättä siihen omaa maailmankatsomustaan. Kun katsoo, mitä en yleensä koskaan enää tee, Ylen uutislähetyksiä tai ajankohtaisohjelmia, niin havaitsee nopeasti, että ne ovat vain oman Ylen propagandan sävyttämiä lähetyksiä, joissa selkeäkin uutinen muutetaan aina sellaisen näköiseksi, jossa se palvelee eniten Ylen propagandaa. Tai jos uutinen on täysin Ylen propagandan vastainen, niin se jätetään joko käsittelemättä tai sitten se vääristetään.

Ylen toimittajat arvostelevat aina monien maiden vapaan median puutetta, mutta missä Suomessa on se vapaa media, jossa Suomen kansan enemmistön tahto tulisi esille. Ei Suomessa ole vapaata mediaa lukuun ottamatta internettiä ja tämäntapaisia sivustoja.

Ei voi olla kovin paljon väärässä, jos ihmiset suurin määrin hylkäävät Ylen ja siirtyvät tämän tapaisille sivustoille, jossa kerrotaan sitten uutiset uutisina, eikä omana propagandana. Ruotsissa enää alle 40% ihmisistä uskoo Ruotsin virallisen median uutisiin ja enemmistö onkin siirtynyt hakemaan oikeata tietoa muualta.

HTK pe 21.04.2017 23:37 2

MSK:n kanssa samaa mieltä. Emme ole perheessä avanneet tv:tä moneen vuoteen uutisiin ym. ajankohtaisohjelmiin. Pravdan tilauksen lopetimme jo vuosia sitten, tosin sieltä tulee yhä "tarjouksia", joiden myyntipuheet lopetetaan lyhyeen.

Uutisista pysyn nykyään kärryllä lukemalla Padista Telegraphia, Weltiä ja NZZ:ia, huomioiden toki vaaleanpunaiset silmälasit nenälle kun lukee etenkin saksalaisia eu-myönteisiä lehtiä. Tämä Oikea media on lisäksi virkistävä poikkeus yhden oikean totuuden aikana.

Juha. la 22.04.2017 09:22 2

Itse en seuraa lainkaan YLE:n ja MTV3:n lähetyksiä aivan vain ns. terveydellisistä syistä. Korkeintaan katson jonkun wanhan mustavalkoisen elokuvan. Muuta "mustavalkoista" en enää siedä. Koska minun ei tarvitse sitä sietää. Lopetin paikallisen Maakuntalehden tilauksenkin, koska sen suvakki-linja oli yhtä puistattavaa ja yksipuolista vihervasemmistolaista sontaa. Jyväjemmari-hesari, ei muuta. Miksi lukisin sellaista, joka ei edes ole sen alueen puolella, jossa asun, puhumattakaan kanta-asukkaiden näkökulmasta ja heidän kannaltaan katsottuna. Saamme kasvoillemme vain "Rasisti, rasisti ja rasisti"-syytöksiä ja "toiseuden" puolimielistä suitsuttamista ja sen onnen auvoa. Seppo Huhta on täysin oikeassa, koska hän on ollut sisäpiiriläinen MTV3 uutistoiminnassa, joten hän tietää kuin omat taskunsa toimitustyöstä ja sen milloin se on huonoa sekä kuinka se "tehdään" huonoksi. YLE on aina ollut sosialistien propanda -luukku ja Neuvosto aikoina tuon laitoksen viha Yhdysvaltoja kohtaan oli käsinkosketeltavaa, etenkin Trumphin kohtelun saanut Presidentti Ronald Reagan (Reb), joka oli joka päiväinen sylkykuppi YLE:n "tuotannossa". Mutta näin räikeää toimintaa kuin se on nyt punavihervasemmistolaisen agendan yksi silmäisenä ajajana alittavat kaikki ne normit, mitä uutistoiminnalle täytyy asetetaa. Lisäksi kuten on mainittu, tämän tekee äärimmäisen vastenmieliseksi se, että tuo laitos toimii verorahoitteisesti yhden asian liikkeiden äänitorvena, joka merkitsee mielestäni jo rikollista toimintaa ja täyttää petoksen tunnusmerkit laiminlyöden ne kultaiset periaatteet ja vastuut, joita tuo asema edellyttää suhteessa veronmaksajiin. Lisäksi YLE:n toimittajat todellakin ovat vastenmielisiä "idiootteja", joiden koko käytös asettaa kyseenalaiseksi sen, voiko heitä pitää edes syyntakeellisina ihmisinä ja sellaisina, jotka voidaan asettaa ammattikunnan: "Toimittaja", täysivaltaiseen alaisuuteen.

Ike Spearman Truitt la 22.04.2017 12:55 1

Kai tuo Ylen varovaisuus sanankäänteissään juonsi siitä, ettei Ranskan poliisikaan osannut vielä tuolloin ottaa kantaa terrorismikytkökseen. Herkkä ajankohta eli vaalien läheisyys kai vielä lisäsi poliisin ulostulon maltillisuutta. Pelkälle Isiksen ilmoitukselle kun ei voi juuri painoarvoa antaa. Ottavat vastuun mistä pahuuden teosta milloinkin peitelläkseen kalifaatin näivettymistä.

Ei tosin niin, etteikö Ylen uutisoinnissaan valitsema näkökulma ärsyttäisi päivittäin. Viimeksi kupoliin otti pastori Toiviaiseen liittynyt kuvailu TV:n pääuutislähetyksessä, jossa jätettiin tyystin mainitsematta kuinka kiistanalainen henkilö hän on kunnostautuessaan viime aikoina lähinnä esivallan vastustamisessa (What would Jesus do? Not that, for sure). Sen sijaan annettiin täysin yksisilmäinen kuva pyyteettömästä laupeuden lähettiläästä, jota kukaan kunnon kansalainen ei erehtyisi moittimaan.

Jos olisimme pelkän Ylen varassa, maailmasta saisi aika vinoutuneen kuvan. Tosin yksipuoliseksi se jäisi myös pelkkää Oikea Mediaa lukemalla, mutta tänä päivänä valveutuneen median kuluttajan onkin onneksi vaivatonta syntesoida kuva tapahtumista usean eri lähteen pohjalta.

Saara la 22.04.2017 17:37 2

OM onkin vasta aloittanut ja perustajat ovat rehellisesti kertoneet Oikean Median nimen suoraan viittaavan sen perinteistä mediaa oikeistolaisempaan näkökulmaan.

OM on selvä (mutta pieni - vielä) valtamedian vastavoima, joka tuo esille lähinnä vain valtamediassa hieman eri valossa esitettyjä asioita. Toisaalta OM linkittää omiin juttuihinsa myös suomalaisen valtamedian rehellisempiä (ja onnistuneempia uutisia) tästä aihepiiristä, mikä on tosi hyvää palvelua meille, jotka emme muuten enää jaksa seurata esim. MTV:n, Ylen tai HS:n juttuja.

Muutenhan esim. yleistä maailmanmenoa ja jopa EU-politiikkaa koskevat uutiset pitää lukea/katsoa useammasta medialähteestä kotimaan ulkopuolelta.

Toimitus la 22.04.2017 19:41 1

Tarkoitus olisi laajentaa OM uutisointia yleisen uutiskatsauksen suuntaan, jossa lyhyillä referoinneilla lukija saisi yleiskuvan tärkeimmistä tapahtumista kotimaassa ja maailmalla.

Tiiviit max 700 merkin mittaiset referaatit, joita olisi noin 50 päivässä, antaisivat kattavan kuvan päivän uutisista ja näitä referaatteja täydennetäisiin asiantuntijoiden ja toimituksen kommenteilla sekä faktapankista poimituilla asiaan liittyvillä faktoilla.

Lisänä tietysti mielenkiintoiset blogit ja muutamat pidemmät toimituksen artikkelit.



Kommentoidaksesi sinun
täytyy ensin kirjautua:


Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia, voit liittyä joukkoomme ostamalla kommentointioikeuden:
Oikea Kommentointi 6kk, 19,90 €
Voit halutessasi kommentoida nimimerkillä.

Pääuutiset

blogit

Timo Vihavainen

Heimoasiaa

la 27.05. 12:30

Heikki Porkka

Loka lentää persujen puheenjohtajapelissä

la 27.05. 08:28

Professorin Ajatuksia

Nigerialaiskertomuksen todennäköisyydestä

la 27.05. 08:20

Reijo Tossavainen

Peluri Eero Heinäluoma uhrautuu demareiden presidenttiehdokkaaksi

la 27.05. 07:58

Arto Luukkanen

Perussuomalaisten vaikea ja helppo valinta

pe 26.05. 17:33

videot